KomediSanatTiyatroYeni Yazı

Talihsiz Baba (Skeç)

 Bu skecimi okurken lütfen tüm ön yargılarınızı bir kenara bırakın. Çünkü bu skeç, benim yazdığım ilk skecimdir ve bunu okuren yada oynarken bunu aklınızdan çıkarmayın. Ayrıca şunu belirtmeden geçmek istemem: bu skeci kullanmanızda, değiştirmenizde herhangi bir sakınca ve telif hakkı sıkıntısı yoktur. Sadece benim adımı ve Gumbuz Medya’yı belirtmeniz yeterlidir.

Talihsiz Baba

Baba—-> B   Anne—-> A   Evin Erkek Çocuğu—-> DB

Evin Kız Çocuğu—-> M   Kaynana—-> VS

Oyuncuların Sahnede Duruşları ve Pozisyonları:

Baba koltuğunda oturur. Elinde gazetesi vardır. Kaba kulaklığını takıp bacak bacak üstüne atmış yüzünü seyirciye göstermeden oturur. Kız ise telefona bakıyordur ama bir telefon bağımlısı şeklinde kafası telefona doğru eğik bir şekilde pozisyonu vardır. Oğlan da tekli koltukta uyuya kalmıştır. Anne elinde çay tepsisiyle içeri giriyordur.

Oyuncuların Kişilikleri:

Baba sakin ama bazen de yüksek sesle bağıran bir tiptir. Çocuklarına laf sokmaya çalışan biridir ama pek beceremez.

Anne oğluna sanki gıcıkmış gibi bir kişiliği vardır. Ama babayada gıcıktır.

Oğlan uyumayı seven ve yemek düşkünü biridir. Hafif kalın sesli ve sürekli gülen biridir. Ayrıca göbekli biridir. Gözünde zeki gösteren gözlükleri olmasına rağmen saf biridir.

Kız telefon bağımlısıdır. İnce seslidir.

Kaynana ise damadına gıcık biridir.

Oyuncuların Kılık-Kıyafetleri (Kostüm) :

Baba bıyıklı ve normal bir kıyafet giymiştir. Ayrıca göbeklidir.

Anne normal bir insan yani hafta sonuna uygun kıyafetler giymiştir. Rahat giyiniş tarzı vardır.

Oğlan normal bir pantolon ve göbeği iyice belli olacak (t-short gibi)  şekilde giyinmiştir. Göbekli ve zeki gösteren gözlük takmıştır. Ama saf biridir.

Kız normal , günlük kıyafeterini giymiştir. Kızın gıcık bir tipi vardır.

Kaynana ise köylümsü bir kıyafet giymiştir. Elinde bastonu vardır. Gözünde de gözlük vardır.

Baba salona girmeden önceki perde:   1.Perde

(Çocuklar normal pozisyonlarındadır. Baba salonda yoktur.)

A: (Anne telefonla konuşur.) Anne ya bu Şevket varya bana bir söz vermişti. Evlenince evi ve arabayı üstüme yapacaktı diye. Evet anne. Yapmadı. Diyorumki bugün sen eve bir baskın yap bunun işini hallet. Olur mu? Tamam teşekkürler anne. Hadi görüşürüz. Bende çay yaptım. Onları getirecektim. Anam ben onu ocakta unuttum! Hadi anne görüşürüz. Kendine iyi bak. (Anne içeriye çayları almak için gider. Anne içeri gidince baba bir iki saniye sonra salona girer.)

(Baba içeri girer. Baba kulağında kaba kulaklığı vardır. Ayrıca elinde gazetesiyle yüzü kapalı bir şekilde içeri girer.)

(Anne de baba girdikten sonra bir iki saniye sonra girer.)

(Bir iki saniye sonra anne elinde çay tepsisiyle salona girer.)

Baba salona girdikten sonraki perde:   2.Perde

(Anne girer.)

A: Çaylar geldi! Aaaaa şunların haline bak.(elindeki tepsiyi bırakır.) Allahım Yarabbim ya! Kız herzamanki gibi telefona gömülmüş, oğlan zaten o normal adam dersen Allah’ a emanet. (Oğlanın yanına gider.) Kalk! (Bir kaç kere vurur.) Kak lan!

Db: Ihh! (Ağzını şapırdatır.) Nam. Nam. Nam. 8uyumaya devam eder.)

A: Kalksana oğlum! (Babaya döner) Şevket! Şevket! Şevket bu çocuk kış uykusuna yatmış ayılar gibi uyuyor ya. Şevket! (Kızarak) Şevket sağırsın sen ya! Vallaha bıktım ben senden ya!

B: (Baba ilk önce gazeteyi indirir ve sonra kulağındaki kaba kulaklığı indirir. Ama bunları sakin bir şekilde yapar ve sakin bir şekilde konuşur.) Bir şey mi dedin? (Dalga geçerek ve bağırarak.) Pagize!

(Anne korkma işaretini yani parmağını damağına götürerek korktuğunu belli eder.)

A: Hay Allah belanı vermesin Şevket.

B: Tabi vermesin. Tabi vermesin. Hem niye versinki. Vereceksede sana versin.

A: Ne?! Bana mı versin?! Üff Şevket! Üff! Şu iğrenç espirilerinden bıktım ya!

B: Ne varmış benim espirilerimde? Misss gibi epiri! Hem sen bana birşey diyordun. Ne diyecektin?

A:Yok ne diycem canımm.( Eliyle yok anlamına gelen işareti yapar.) (Kızarak ve aniden) Yahu be adam senin sağırlığından bahsediyordum.

B: Ben mi sağırım? Bu evde sağır varsa oda sensin?

A: (Burayı derken elini beline koyar ve mimiklerini iyi bir şekilde kullanır.) Ah! Yazıklar olsun sana Şevket kaç senelik eşinim bana dediğin lafa bak !

B: 15 senelik evliyiz. Nevar ki bunda?

A: (Tükürür.) Yazıklar olsun! Kaç senlik evliyiz daha bilmiyorsun. 18 senelik evliyiz 18! Ya Şevket ben seninle uğraşamam. Ben şu ayıyı kaldırmaya uğraşıyorum senin yaptığın işe bak. Uğraşma benimle! (Oğluna dönerek.) Kaklan sende! (Tepik vurur. Tabi bu arada oğlan ıhlar mıhlar.) Kalk sana oğlum! (İyice sinirlenir ve göbeğine öyle bir vurur ki şap diye bir ses çıkar.)

(Tabi bu arada baba diyaloğu bitince kulaklığını takıp gazetesini okuyordur.)

(Oğlan göbeğine dayağı yiyince uyanı verir. Ama aç bir şekilde. Gözler fıldır fıldırdır.)

DB: Noluya ya? Yoksa akşam yemeği mi hazır? Anne yemekte ne var? Adana, Urfa, Kuşbaşı üstünede bi güzel bir tepsi fıstıklı baklava mmmmmm! Valla ne güzel olur. (Aç bir şekilde.) Heh anne ne var?

A: Ooooooo! Nerden bildiniz Batuhan Bey? Aç! (Sakinleşerek.) Yahu oğlum kahvaltıyı yaptıktan sonra koltukta uyuya kalmışsın. Çay iç diye kaldırdım. Doğrusu kaldırmaya çalıştım.

DB: Ya anne ya ne yapayım ben çayı filan! (Buarada bir bardak çay alır içmeye başlar.) Oooo ne varmış burda ya poğaça mmmmm ne güzel gider çayla. (Bu arada bir tane poğaça alır yemeye başlar.) Anne sen bana asıl akşam yemeğinde ne var onu söyle.

A: Dayak var yermisin? Kıtlıktan çıkmış gibisin oğlum! Kıtlıktan!

A: (Babaya dönerek.) Ya Şevket bu çocuğu bi doktora mı götürsek? Şevket! Sana diyorum!

(Baba yine sakin ama normal hızda ilk önce gazeteyi sonra kulağındaki kaba kulaklığı indirir.)

B: Hanım bu çocuğu doktora götürmek yetmez en iyisi biz bunu veterinere götürelim. Hem baksana doktora götürsek doktor kabul etmez direk veterinere sevk eder bunu. Üstüne bi ton hakaret yeriz. Doktor buna ayı gibi olmuşsunderse ben utanırım. Bu çocuk nasıl oldu derse (  Acınma taklidi yaparak.)kaza kurşunu doktor bey mi diyelim Pagize?[Yada burda’’(Burda kendini acındırarak.)  Yanlışlıkla yaptık doktor bey mi diyelim Pagize? ‘’ denilebilir.]

(Bu arada kız telefonu bırakmış olup bitenleri izliyordur.)

M: Baba. Baba.

B: Iyy sese bak ya gızım sen konuşma ya!(Eğer köşeli parentezli yer söylenirse ‘’Hanım asıl biz bunu yanlışlıkla yapmışız.’’ denilenecektir.

M: Ya baba sen niye abimle dalga geçiyorsun? Ona bakılırsa biz sana kıyafet giymiş küçük ev aleti(veya zigon sehpa denilenebilir.) diyormuyuz?

A: Oooooo! Şevket bey çocuklar size sanki laf çakıyo gibi!?

DB: Ooooo! Vurdu gol oldu!

B: Benim boyum kısa olabilir ama asla bunun altında kalmam. Yani siz hiç merek etmeyiniz bunlar size elektirik, su faturası olarak geri dönecektir. Meselaaa (Burda düşünür.) kızım sen!

M: Ben mi?

B: Ayyyy sese bak ya! Kızım sen vallahi konuşmaya!

M: Ben mi?

B: Bir saniye kendime gelmem lazım.

M: Ben mi?

B: Benim başka kızım mı varda? Allah Allah! Kızım ben sana haftalık kaç lira harçlık veriyorum.

M: Eeee şey baba şey hiç oralara girmesek.

B: Söylesene gızım.[Adamı sinir etme.]

M: 300 TL baba.

B: O zaman bundan sonra senden 200 TL kesiyorum. (Baba bir anda duraksar. Herkes biraz korkmuştur.) Ne! Ne diyon sen gızım?! Haftada 300 TL mi? Ben sana onu aylık olarak veriyor sanıyordum. (Baba bunun böyle olduğunu duyunca üzülür, vahlar ve en sonuda bayılır.) Vay anam! Vay babam! Ne hallere düştüm! Ah ah! (Bayılır.)

DB: Ha! Ha! Ha! Babama baksanıza ya öldü! Amaaan nasıl olsa toprak çekiyordu. Bi gözü zaten toprağa bakıyordu. Ha! Ha! Ha! ( Dombili Batuhan güler ama sadece kendisi güler. Sadece kendisinin güldüğünü görünce annesine ve kardeşine bakar.)

DB: Ha! Ha! Ha! Yahu siz niye gülmüyonuz? Bence çok komikti. Gülsenizeya! Gülsenize!

A: Oğlum manyak mısın sen? Baban yerde yatıyor. Burada biz tiyatro mu oynuyoruz? (Tabi buarada Dombili Batuhan ayaktadır anne ile Meltem babanın yanında diz çökmüştür.)

A: Tabi bedava beyin anca bukadar oluyor.

A: Hem baban ölürse 500 TL harçlığın gider üstünede o babandan gizlice aldığın telefonuda unut.

(Baba hemen kafayı kaldırır.)

B: Ne! 500 TL mi? Anam öldüm ben? (Sonra baba gene bayılır.)

B: (Baba kafayı gine kaldırır.) Ha bu arada benden gizlice aldığın telefonu unutmadım sanma! (Baba gene bayılır.)

DB: (Babasını bağrına basarak.) Baba ölme! Baba! Bak benim harçlıklar gidiyor. Ih! Ih! Ih! (Ağlar.) Hadi baba! Kalkabilirsin!

A: Kamu spotları! [(Anne oğluna terlikle veya eliyle vurarak kızar.) ‘’Len oğlum kamu spotlarıyla neden dalga geçiyorsun!’’ diyebilir.]

B: (Baba ayağa kalkar.) Yahu şurada rahatca bi bayılttırmadınız gittiniz ya! Allah Allah! (Üstünü başını düzeltir.)

(Hepsi birden özür dilerler.)

Çocuklar. Baba Vallahi bidaha yapmıyacağız.

Hepsi birden: Özür dileriz. Bir daha böyle birşey yapmıyacağız. Ne olur affet ne olur.

(Baba biraz nazlanır. ‘’Yok’’ ‘’Mok’’ eder.)

B: Hadi hadi tamam affetdim ama birdaha olmasın. Çocuklar sizlerde bana fazla aldığınız parayı ödiyeceksiniz tamam mı?(Oğlana bakarak) Lan göbekli sende gizlice aldığın o telefonu ver bana! (Oğlan telefonu verir ama telefon krizine girer yani bayılır. Baba da kaldırmaya çalışır. Baba eşine dönerek) Hanım yardım et şu ayıyı kaldıralım. Kalkmıyor! (Baba bu arada anneyle çocuğu kaldırmaya çalışır.) Tamam lan kalk al telefonunu, sonra alırım söke söke. (Oğlan bunu duyunca hemen ayağa kalkar bir ‘’Oh!’’ çeker.)

B: Hadi gelinde birbirimize sarılalım. Oy yavrularım benim. Canım eşim. Bizi kimse ayıramaz. Kaynana gelse bile. (Bir iki saniye sarıldıktan sonra sessizleşirler ve baba bir koku alır.)

(Baba bir koku alır.)

B: (Havayı koklayarak.) Bir koku alıyormusunuz?

A: Yoo almıyoruz. Hayatım.

B: Bu koku çok tanıdık geliyor. (Düşünür.) Tabi ya!  Bu koku en büyük düşmanım olan kaynananın kokusu.Yine o iğrenç parfümünü sıkmış geliyor. Bisaniye koku çok yakından geliyor. Evet evet Valide Sultan kapıda. Çocuklar aman dikkatli olun.

(Kapı çalar. Kız da kapıya bakmaya gider ama baba durdurur.)

B: Dur kızım! Sakın yapma! O kapıyı açarsan bizi kaybedersin.

M: Neden baba ya?

B: Kızım anneanneniz denen o kadın çok ama çok tehlikeli. Sessiz olalım. Evde olmadığımızı düşünür gider.

(Kapı inatla çalar ve en sonuda kaynana kapıyı kırarak içeri girer.)

VS: Niye kapıyı açmıyonuz! (Damadı yani babayı görünce şaşırı.) Aaaaa! Damatta buradaymış!

VS: Len damat! Gel len buraya! Seni öldürecem ve kemiklerinle kendime kolye (‘’ile bilezik’’ de eklenebilir.) yapacağım.

B: Hay o dilimi eşşek soksun emi. Nerden çıkarttım da dedim kaynana gelse bile bizi ayıramaz lafını. Hem sen manyak mısın kadın? Tabi senin amacın bizi ayırmak sen bizi ayıramassın.

VS: Bana bak damat. Kızıma bir söz vermiştin hala yerine getirmemişsin.

B: Hatırlayamadım.

VS: Hani evlenince evi ve arabayı kızımın üstüne yapacaktın. (Ayrıca burada annenin ve kaynana ile sohbetinde geçn doğaçlama buradada var.)

B: Haa onumu diyorsunuz ben onu unutmuşum be.

VS: Gel kızım buraya gidiyoruz bu adamdan bir şey olmazmış baksana tipine. Iyyy nasıl kız vermişim ben buna.

B: Vermemiştin ki kızını. (‘’kızını’’ yerine ‘’zaten’’ de kullanılabilir.) Kaçırmıştım.

VS: Üleyn! Ben bunu nasıl unuturum. Üleyn damat gel buraya. Damat sıpası.

B: Neden unutacan yaşlılıktandır. Nasıl olsa toprak çekiyor seni.

VS: Üley damat iyce kafamın tasını attırdın. Kaçma gel buraya! (Kovalamaya başlar.)

(Baba sahneden bağırarak ve koşarak uzaklaşır. Kaynana arkasından ‘’ Gel buraya, kaçma ’’gibi cümleler kurarak kovalar. Çocuklarda  ‘’ Anneanne dur, yapma ‘’ gibi cümleler kurar. Anne ise ‘’ Dur anne yapma ‘’ ya benzer cümleler kurarak arkalarından giderler.) Böylece herkes sahneden çıkar ve oyun bitmiş olur.

Etiketler
Daha Fazla Göster

Yusuf Konca

Gumbuz Medya'nın kurucularındandır. Ayrıca gumbuz.com'da yazarlık, fikir ve proje danışmanlığı yapmaktadır. ISP ROKET'in sahbidir. Bilim insanı adayı...

İlgili Makaleler

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir
Başa dön tuşu
css.php
Yazı Tipi
Renk Değiştir
Kapalı
Kapalı

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen reklam engelleyiciyi devre dışı bırakarak bizi desteklemeyi düşünün
%d blogcu bunu beğendi: